22 февраля 1949 года была арестована, а затем приговорена к пожизненной ссылке в Сибирь дочь Сергея Эфрона и Марины Цветаевой Ариадна Эфрон. Это был второй ее арест. После первого, в 1939-м, ее приговорили к 8 годам исправительно-трудовых лагерей – наказание она отбывала на северном лесоповале. 28 лет провели вместе две женщины с удивительно схожей судьбой – Ариадна Эфрон и Ада Федерольф. Они обе жили за границей и вернулись в Москву, где были арестованы и приговорены по 58-й статье ("Подозрение в шпионаже") к 8 годам лагерей. Обе были осуждены повторно и отправлены в пожизненную ссылку в Туруханск. А вернувшись в Москву, вместе построили домик в Тарусе, который стал последним пристанищем Ариадны. И до самого последнего дня рядом с нею была верная Ада, которая после смерти подруги напишет
Citește mai departe...
După ce Clotilde Armand ne-a uimit cu statui de personaje infernale expuse în holul Primăriei sectorului 1, maimuțărind Ziua Națională Brâncuși cu mo(n)stre de „artă” contemporană, sâmbătă a venit rândul Institutului Goethe din București care, la Pavilionul 32, a găzduit lansarea unei expoziții ce „explorează practica vrăjitoriei ca un instrument politic de emancipare feministă”, marcând astfel „Ziua Abolirii Sclaviei Romilor în Țările Române”, 20 februarie. Artista cu studii în teatru Mihaela Drăgan și artista-fotograf Virginia Lupu au expus „futurismul rom” și au făcut „conversație magico-politică” alături de protagonistele lucrărilor lor, vrăjitoarea Mihaela Mincă și fiicele sale, având-o ca moderator pe scriitoarea Laura Sandu. Expoziția „Future is a safe place hidden in the witch’s braids” (Viitorul este un loc sigur ascuns în împletiturile vrăjitoarei) va sta la Goethe Institut București până pe 27 februarie, ca să
Citește mai departe...
Născut la 19 februarie 1876, la Hobița, Gorj, Constantin Brâncuși, considerat unul dintre cei mai mari sculptori ai epocii moderne, era al șaselea copil al lui Radu Nicolae Brâncuși (1833-1885) și Maria Brâncuși (1851-1919). Copilăria sa a fost marcată de dese plecări de acasă și de ani lungi de ucenicie în ateliere de boiangerie, prăvălii și cârciumi. În Craiova, în timp ce lucra ca ucenic, își face cunoscută îndemânarea la lucrul manual prin construirea unei viori din materiale găsite în prăvălie. Este înscris cu bursă la Școala de Arte și Meserii din Craiova. După ce a urmat Școala de Arte și Meserii în Craiova (1894 - 1898) vine la București unde absolvă Școala de bellearte în 1902. În 1903 primește prima comandă a unui monument public, bustul generalului medic Carol Davila, care a fost instalat la Spitalul Militar din București și reprezintă singurul monument public al lui Brâncuși din București. Înfuriat de inabilitatea consiliului de
Citește mai departe...
Rugaciunea

Cumintenia Pamantului
Citește mai departe...

"Considerăm că arta trebuie să fie un factor de cunoaştere şi conştientizare a problemelor lumii de azi şi nu unul asociat dezbinării societăţii. Opera lui Constantin Brâncuşi a fost şi ea ţinta mai multor atacuri şi procese. Dar el a rămas consecvent demersului său
Citește mai departe...