Autorii unui studiu global privind detentiile secrete din cadrul
razboiului american impotriva terorismului, prezentat Consiliului ONU pentru
Drepturile Omului, cer o ancheta independenta si transparenta privind centrele
folosite, inclusiv in Romania,
relateaza Voice of America.
Raportul arata ca detentia
secreta nu este o tehnica noua. Autorii subliniaza ca aceasta practica nu a
inceput dupa atentatele din 11 septembrie 2001, ci a fost folosita pe scara larga
in America Latina in anii '70, potrivit NewsIn.
Anchetatorul special al ONU pentru tortura, Manfred Nowack, a afirmat ca tari
din intreaga lume tin oameni in centre secrete de detentie pentru diferite
motive, in special pentru a lupta impotriva terorismului. "Cred ca 11 septembrie este important si
ca, dupa 11 septembrie, sub conducerea Statelor Unite, si tari democratice s-au implicat in astfel de practici
care, pana atunci, apareau mai ales in dictaturi militare si alte dictaturi", a spus Nowack.
"As spune ca, dupa ce presedintele Obama a preluat
conducerea (SUA - n.red.), Statele Unite si-au schimbat fundamental politica",
a adaugat el.
Anchetatorul special al ONU pe probleme de contraterorism, Martin Scheinin, a
declarat ca programul CIA de detentie secreta a fost intrerupt. Dar a afirmat ca exista
inca tipare ale detentiei secrete in zonele de conflict. El a precizat ca
oameni sunt detinuti acolo temporar sau pentru perioade mai lungi de timp, fara
acces la Crucea Rosie.
Studiul noteaza ca mii de persoane au fost tinute in inchisori secrete,
construite special pe teritoriu strain, unde ar fi fost folosita tortura. Raportul
enumera Romania, Thailanda, Polonia
si Lituania
printre tarile unde CIA a avut astfel de centre.
Anchetatorii au apreciat ca raportul a fost primit mai bine decat se asteptat
de Consiliul ONU pentru Drepturile Omului, tinand cont
de natura sa controversata. Ei au precizat ca delegatii l-au tratat cu
seriozitate si au pus intrebari importante.
Insa unele tari precum Egiptul, Siria, Algeria si Rusia s-au opus
continutul sau. Statele Unite au sustinut documentul, cu unele rezerve.
Pe langa ancheta independenta, raportul cere compensatii pentru victime si ca
responsabilii sa fie trasi la raspundere.
9AM
Administrator
Perspectiva aderarii Republicii Moldova, Ucrainei ?i Georgiei la UE este de „domeniul science-fiction"
Perspectiva aderarii la Uniunea Europeana a statelor ex-sovietice -
Republica Moldova, Ucraina, Georgia si cele din Caucazul de Sud este
de „domeniul science-fiction". De aceasta parere este Fernando
Valenzuela, seful delegatiei Uniunii Europene in Rusia, scrie NEWSru, citand
publicatia "Nezavisimaia Gazeta".
"Este de domeniul science-fiction [o asemenea perspectiva - n.r.], a
declarat Valenzuela. In viitorul apropiat pentru Ucraina si Georgia nu exista o
perspectiva de aderare la UE". Potrivit functionarului de la Bruxelles, UE
are deja un numar de tari
candidate, "cu care se poarta negocieri dificile privind aderarea". "Exist?
si un alt numar de state care nu au statutul de candidat [la aderarea in UE -
n.r], dar sunt incluse in procesul de extindere europeana prin alte cai:
Acestea sunt tarile din Balcani", a specificat Valenzuela.
„Poate UE accepta printre membrii sai pe Mongolia?", se intreab? oficialul
european. Aceasta perspectiv? poate fi discutata o ora. Dar va fi o speculatie.
Acelasi lucru se poate de afirmat si despre perspectivele tarilor din Caucazul
de Sud, Ucraina si Republica Moldova", sustine Valenzuela.
In general, "aderarea la UE este o etapa final? a procesului de
integrare europeana, nu, inceputul ei. Nu exista nicio garantie cum se vor
incheia negocierile". In acelasi timp, seful delegatiei Uniunii Europene
in Rusia, considera ca nimic nu este imposibil pentru tarile care se vor membre
a familiei europene, deoarece Tratatul UE nu fixeaza limitele granitelor de
extindere a Uniunii Europene".
Sursa: Politik
Administrator
Moscova anunta: La Alma-Atat va avea loc la 16-17 iulie sedinta informala a sefilor MAE din tarile OSCE
Sedinta informala a sefilor MAE din tarile OSCE va avea loc la 16-17 iulie,
la Alma-Ata, a comunicat joi reprezentantul oficial al MAE al Federatiei Ruse
Andrei Nesterenko, relateaza RIA Novosti.
El a mentionat ca la 3 iunie s-a aflat la Moscova in vizit? de lucru
Secretarul General al OSCE Marc Perrin de Brichambaut. El a fost
primit de ministrul afacerilor externe al Federatiei Ruse Serghei Lavrov,
precum si a sustinut negocieri cu loctiitorii lui, Aleksandr Grusko si Aleksei
Borodavkin.
„In cadrul dialogurilor au fost examinate chestiuni actuale de pe agenda de
lucru a OSCE, inclusiv pregatirile catre viitoarea sedinta informala a ministrilor
afacerilor externe din statele participante la OSCE, care este preconizata
pentru 16-17 iulie la Alma-Ata, planurile desfasurarii in anul 2010 a
summitului organizatiei, precum si perspectivele dezbaterilor in
problemele-cheie ale securitatii europene in cadrul „procesului Corfu", -
a mentionat Nesterenko la briefingul de la Moscova.
Potrivit spuselor lui, partea rusa a accentuat importanta asigurarii
continutului echilibrat al summitului OSCE, confirmarea principiului
indivizibilitati securitatii, initierea modernizarii Documentului de la Viena
din 1999 despre masurile de incredere in securitatea in domeniul militar,
reluarea angajamentelor pentru liberalizarea regimurilor de vize in spatiul
OSCE si reformarea Organizatiei.
N.R. Amintim ca anul acesta
Kazahstanul detine presedintia OSCE iar Rusia, se pare, a devenit
"purtatorul de cuvant al presedintiei OSCE".
Administrator
Federatia Rusa si Republica Moldova se pronun?? pentru reluarea procesului de reglementare transnistrean?
Sefii diplomatiilor Rusiei ai ai Republicii Moldova, Serghei Lavrov si
Iurie Leanca, s-au pronuntat pentru reluarea procesului de negocieri in
reglementarea transnistrean? in formatul „5+2", la finalul de joi a
intrevederii.
„Principalul este sa nu se piarda aspectele pozitive, care au fost
acumulate timp de mai multi ani de contacte intre parti cu ajutorul factorilor
externi si sa se contribuie la elaborarea unei atare solutii, care ar determina
statutul special garantat al Transnistriei cu respectarea suveranitatii si
integritatii teritoriale a Republicii Moldova", - a declarat Serghei
Lavrov.
Potrivit spuselor lui, partea rusa conteaza ca „prin eforturi conjugate noi
vom reusi sa deblocam procesul de negocieri si sa continuam identificarea
compromisurilor pentru reglementarea viabila atotcuprinzatoare".
Ministrul afacerilor de externe al Rusiei a mentonat de asemenea
necesitatea reluarii negocierilor in formatul „cinci plus doi".
„Noi am reiterat interesul nostru, ca... sa obtinem reluarea activitatii in
formatul „5+2", in acest scop este necesar de a crea conditii favorabile,
ca toti participantii la formatul „5+2" sa contribuie activ la
consolidarea increderii si sa ajute partile sa ia loc la masa
negocierilor", - a specificat Lavrov.
La randul sau, ministrul afacerilor externe si integrarii europene al
Republicii Moldova, Iurie Leanca, a mentionat ca Federatia Rusa este un
partener important in procesul de reglementare transnistreana si Republica
Moldova apreciaza inalt acel rol, pe care il are Federatia Rusa in
identificarea modelului adecvat de reglementare in baza mentinerii
suveranitatii si integritatii teritoriale a Republicii Moldova.
El a mentionat de asemenea ca este necesara crearea premiselor interne si
externe pentru „a initia negocierile masive referitoare la statutul
Transnistriei in cadrul Republicii Moldova". Aceasta, potrivit spuselor
lui Leanc?, ar permite de a solutiona definitiv conflictul. Lavrov a specificat
de asemenea necesitatea identificarii unui compromis reciproc acceptabil.
„Nimeni nu va solutiona aceasta problema in locul partilor in conflict, ele
trebuie in definitiv sa se inteleaga singure, ce va fi acceptabil pentru
populatie si in Transnistria, si in cealalta parte a Republicii Moldova, ce va
asigura statutul Transnistriei in cadrul statului suveran Republica
Moldova", - a adaugat Lavrov.
Cu putin inainte de destramarea URSS, la 2 septembrie 1990, cinci raioane
ale Republicii Moldovei din stanga Nistrului au proclamat crearea Republicii
unionale transnistrene in componen?a URSS, apoi - a Republicii Moldovenesti
Nistrene (RMN) cu centrul la Tiraspol.
În martie 1992 în Transnistria sprijinita de Rusia a ianitiat un conflictul
armat, care a continuat cateva luni, pana la mijlocul lunii iulie. Ca rezultat,
Chisinaul a pierdut controlul asupra raioanelor din stanga Nistrului si
Transnistria a devenit in fapt un teritoriu independent cu toate atributele
statalitatii, inclusiv valuta proprie.
In regiune exista Pacea forte mixte de pacificare formate din 402 militari
rusi, 492 - transnistreni, 355 - moldoveni si zece observatori militari din
Ucraina.
Negocierile oficiale au fost suspendate din anul 2006 si se poarta
consultari neoficiale in formatul „5+2".
Administrator
Acordul cu privire la grupele antiteroriste ale CSI va spori eficienta combaterii terorismului
Acordul cu privire la ordinea crearii si activitatii grupelor mixte de
ancheta-operative pe teritoriul statelor participante la CSI, pe care organele
de ordine si drept ale tarilor Comunitatii preconizeaza sa-l semneze in viitorul
apropiat, va urgenta investigarea si descoperirea crimelor cu caracter
antiterorist, a declarat joi Iurii Narkov, vicepresedinte al CAP al FR.
Joi la Kazani se desfasoara Conferinta stiintifico-practica internationala,
la care s-au intrunit circa 300 de reprezentanti ai organelor de ancheta
preliminara din statele participante la CSI, in problemele investigarii
crimelor de orientare terorista. In particular, participantii la conferinta
examineaza proiectul Acordului cu privire la crearea grupelor mixte de
ancheta-operative.
Nu e clar cine anume a luat, in Israel, decizia
retinerii, timp de ore in sir, a inregistrarilor video documentand
agresivitatea iesita din comun a asa-zisilor „militanti pentru pace”.
Oameni, care s-au repezit, inarmati cu rangi de fier, sa-i omoare in bataie
pe soldatii israelieni trimisi sa opreasca din drum flotila de nave, cu sute de
activisti pro-palestinieni, in special turci si arabi la bord, ce se indreptau
sa deblocheze fasia Gaza. Or, Gaza e un teritoriu blocat nu doar de israelieni,
ci si de egipteni, de cand la carma lui se afla organizatia extremista Hamas, izolata de
vecini anume ca sa nu se inarmeze pana in dinti teroristii islamisti.
Fapt e ca, spre deliciul gruparii Hamas si al Iranului
fundamentalist-islamic care-i sponsorizeaza pe extremisti, dusmanii statului
evreu au profitat cu impunitate, timp de tot atatea ceasuri , de suprematia
imaginilor propagandistice anti-israeliene.
Transmise lumii, prin televiziuni, in scopul denigrarii Israelului ca tara
chipurile barbara ce ar recurge la violenta impotriva unor oameni pasamite
pasnici, aceste imagini au provocat statului evreu un imens prejudiciu de
imagine. Ele au afectat si mai grav relatiile, oricum serios impovarate, dintre
Israel si
statele din Orientul Mijlociu, indeosebi cele dintre Ierusalim si
oficialitatile de la Ankara.
Or, Turcia poarta o mare parte din raspundere pentru sangeroasele
evenimente din Marea Mediterana. Fiindca guvernul islamist de la Ankara este
cel care a sustinut, fie si neoficial, asa-zisa misiune de „solidaritate"
pro-palestiniana, menita sa provoace statul evreu printr-o demonstratie
politica avand nu atat scopuri umanitar-pacifiste cat anti-sioniste. Incarcate
pana la refuz cu sute de militanti, mai degraba decat cu ajutoare umanitare,
vasele flotei plecate din Turcia, cu nenumarate drapele turcesti si
palestiniene fluturand pe puntea principalei nave, nu-si propusesera sa aline
presupusele suferinte ale populatiei din Gaza. Ci sa provoace un imens scandal
international. Fiindca altfel ar fi acceptat sugestiile Ierusalimului de a-si
descarca ajutoarele intr-un port israelian si de a le expedia in Gaza pe uscat.
Turcia stie la fel de bine ca si aliatii ei din NATO ce hram are blocarea Gazei. Ca si
misiunea anti-Hizbullah din largul coastelor libaneze, acest demers incearca sa
impiedice importul de arme si rachete utilizate de organizatiile teroriste
palestiniene din fasie spre a ataca localitatile israeliene.
Concomitent, la Ankara si aiurea s-a inregistrat si faptul ca cel putin 3
din extremistii turci ucisi in timpul operatiunii israeliene erau teroristi
islamisti care si-au anuntat expresis verbis intentia de a deveni
„martiri".
Pe de alta parte, e clar ca si responsabilii israelieni au comis greseli. Dincolo
de intarzierea cu care s-a trecut la probarea legitimei aparari a militarilor
atacati, una din erori rezida in faptul ca unitatile de comando au trecut la
actiune in ape internationale. Acest fapt livreaza propagandei anti-israeliene
unicul argument plauzibil privind o prezumtiva incalcare, de catre statul
evreu, a dreptului international. In plus, unitatile s-au dovedit insuficient
pregatite sa faca fata violentei exercitate de asa-zisii „militanti pentru
pace".
Toate acestea nu schimba in
esenta datele problemei. Conflictul israeliano-arab, generat de refuzul lumii
islamice de accepta in Orientul Mijlociu un stat ne-arab si ne-musulman, va
continua sa mocneasca si din cand in cand sa erupa.
Ceva mai noi sunt in schimb datele ecuatiei diplomatice. Presedintele SUA,
principalul aliat al statului evreu, a cerut amorsarea unei anchete
independente. Or, democratia israeliana e perfect capabila sa investigheze
operatiunea. Iar violenta si provocarea extremista de la bordul flotei „de
solidaritate" nu mai constituie un secret.
Si mai problematic e, din unghi apusean, premierul islamist al Turciei,
care si-a perpetuat escaladarea retorica anti-israeliana. Erdogan nu poate fi
banuit ca nu cunoaste contextul politic in care si-a formulat incendiarele
acuze de „masacru" si revendicarile de „pedepsire" a statului evreu. De
asmenea, excesele verbale turcesti nu sunt de natura sa-i ingrijoreze acut doar
pe israelieni.
Fiindca, in timp ce sub Obama SUA dau dovada in Orientul Mijlociu de
perplexitate, incoerenta, lipsa de loialitate fata de aliati si de
sensibilitate diplomatica, Turcia isi demonstreaza despartirea de valorile
occidentale. Stridenta si virulenta Ankarei par sa fi pecetluit noua orientare
a Turciei si trecerea acestui stat NATO, cu arme si bagaje, in tabara Iranului,
a Siriei si a celorlalte forte din coalitia islamista din regiune.
In aceste conditii, sansele de pace in Orientul Mijlociu se destrama rand
pe rand. Extremistii exulta. Iar israelienii se vor simti pe viitor si mai
izolati si, ca atare, tot mai inclinati sa recurga la operatiuni de
auto-aparare din ce in ce mai drastice.
Deutsche Welle
Autor: Petre M. Iancu
Redactor: Rodica Binder
Administrator
Cum vrea Rusia sa scape de mostenirea Razboiului Rece?
Presedintele Dmitri Medvedev a formulat in iunie 2008, la Berlin, ideea unui
tratat de securitate in Europa, care sa respecte
suveranitatea si integritatea teritoriala a statelor, nerecurgerea la forta
armata, controlul armamentului si principiul potrivit caruia nicio organizatie
internationala nu are dreptul exclusiv de a asigura securitatea in Europa. Potrivit Kremlinului, scopul
tratatului este de a crea, in domeniul securitatii politico-militare, un spatiu
unic si indivizibil in zona euroatlantica, pentru a"scapa
definitiv de mostenirea Razboiului Rece".
Rusia este ingrijorata de extinderea NATO si liderul de la Kremlin, Dmitri
Medvedev, este de parere ca institutii de pe vremea Razboiului Rece, precum
Alianta, nu sunt suficiente pentru a dezamorsa tensiunile intr-o lume
mulipolara. El a propus, deci, un Tratat de securitate europeana, care sa
acorde statut egal tarilor participante, sa previna adoptarea unor politici in
detrimentul Rusiei si sa nege oricarei tari sau aliante dreptul de a mentine
pacea si stabilitatea pe continent.
Ideea principala avansata de Medvedev este ca fiecare membru al acestui tratat
sa nu poata asigura securitatea nationala decat tinand cont
de interesele tuturor celorlalti semnatari ai textului."Orice
masura in materie de securitate luata de vreuna dintre partile semnatare ale
Tratatului (...) trebuie sa fie pusa in aplicare tinand cont de interesele in
materie de securitate ale tuturor celorlalte parti",
stipuleaza articolul 1 al proiectului lui Medvedev.
Textul interzice, de asemenea, orice actiune militara intre semnatarii
tratatului, precum si "sustinerea oricarei actiuni sau activitati ce poate
afecta in mod semnificativ orice alta parte sau parti ale tratatului".
Proiectul mai stipuleaza ca un membru al tratatului va putea cere explicatii
referitoare la orice masura legala sau administrativa luata de o alta tara sau
organizatie ce "i-ar putea afecta securitatea".
Rusia isi exprima frecvent ingrijorarea fata de initiativele tarilor din NATO
si ale Statelor Unite, considerand ca ele aduc prejudicii securitatii ruse.
Initiativa presedintelui rus a avut parte pana in prezent de o primire mai
degraba reticenta in lumea occidentala.
Viitorul Tratatului de securitate europeana s-ar putea defini la incheierea
summitului OSCE care va avea loc la Astana, anul acesta. NATO este dispusa sa
discute initiativa presedintelui rus Dmitri Medvedev privind securitatea
europeana si propune desfasurarea discutiilor in cadrul OSCE, insa nu considera
necesara semnarea unui acord, a spus, in decembrie 2009, la Moscova, secretarul
general al Aliantei, Anders Fogh Rasmussen.
Germania va alege la 30 iunie un nou presedinte. Fostul Sef al Statului, Horst
Köhler si-a dat marti demisia, in urma unor declaratii
controversate, referitoare la interventiile militare germane. "Nu ar fi
trebuit sa-si dea demisia pentru asa ceva", considera multi dintre
berlinezi. Cetatenii germani sunt socati. La fel si o mare parte dintre oamenii
politici.
Pe langa situatia din Grecia,
criza monedei euro si reducerile bugetare, la care trebuie sa apeleze Guvernul
de la Berlin,
Cancelarul Angela Merkel se mai confrunta acum cu o
problema: Horst Köhler, pe care multi il numeau "Presedintele Cancelarei Merkel", propus
de aceasta in anul 2004, cat si pentru cel de-al doilea mandat, in anul 2009,
si-a dat demisia imediat dupa intoarcerea dintr-o vizita oficiala in Afganistan.
Motivul- declaratiile pe care le-a facut la Berlin, intr-un interviu oferit
postului “Deutschlandradio-Kultur".
Somalia sau
Afganistan?
"O tara de dimensiunile noastre, cu o asemenea orientare catre export si
cu o asemenea dependenta de export, trebuie sa stie ca, la o adica, are nevoie
si de o interventie militara, pentru a-si apara interesele, ca de exemplu
caiile comerciale libere, sau combaterea instabilitatii regionale", a declarat
Köhler la intoarcerea din Afganistan. Explicatiile ulterioare ale
Administratiei Prezidentiale au fost, ca Presedintele se referise de fapt la
interventiile impotriva piratilor din Somalia. Predictii colorate, despre soarta “galben-negrilor”
"Regret foarte
mult aceasta demisie", a declarat Cancelarul Angela Merkel. "Dar i-am
comunicat Presedintelui ca respect decizia sa".
Acest gest al fostului Presedinte Köhler ar fi "sfarsitul coalitiei
crestin-democrat- liberale", spune opozitia de la Berlin. Presedintele
partidului stangii, Gregor Gysi, considera ca explicatiile lui
Köhler, in urma interviului, oferit postului “Deutschandradio-Kultur” sunt
total lipsite de credibilitate:
"Nu iesi din aceasta situatie, daca spui ca nu te refereai la Afganistan, cand
tocmai te-ai intors din aceasta tara", a declarat Gysi. "Cred ca legatura e destul de
evidenta", a adaugat acesta.
Cem Özdemir, presedintele partidului verzilor, “Die Grünen”, spune ca
formatiunea sa politica il respecta pe fostul Presedinte Köhler, insa pe de
alta parte, nu poate sa inteleaga asemenea declaratii. In plus, a adaugat
Özdemir, "Acesta este sfarsitul mandatului Presedintelui Horst Köhler, dar
pe de alta parte, gestul precede sfarsitul galben-negrilor. Coalitia nu mai are
majoritate in societatea germana, iar crestin-democratii si liberalii au
pierdut majoritatea si in landul Renania de Nord-Westfalia".
Ministrul Federal de Externe, Guido Westerwelle, cel care, alaturi de
Cancelarul Merkel l-a propus pe Köhler pentru functia de Sef al Statului in
cele doua mandate, ar fi incercat in zadar- conform propriilor declaratii, sa-l
convinga pe Presedinte sa nu demisioneze.
Berlinezilor nu le vine sa creada
Multi dintre berlinezi nu stiau nimic despre demisia lui Horst Köhler, la
cateva ore dupa declaratia acestuia, la Palatul Prezidential Bellevue. Iar
reactiile: stupoare si confuzie. "Nu am cuvinte", spune un trecator
prin centrul Berlinului. "Sunt socata", povestea o alta locuitoare a
capitalei. "Ar fi trebuit sa ramana presedinte", considera o alta
berlineza.
Nou Presedinte, in 30 de zile
Nu se stie inca cine va fi propus pentru urmatorul mandat. Se vorbeste insa, pe
scena politica de la Berlin, despre posibili viitori candidati, ca Annette
Schavan, actualul Ministru Federal al Educatiei si Cercetarii, Ursula von
der Leyen, Ministrul Federal al Muncii, sau Norbert
Lammert, presedintele Bundestagului.
Noul Sef al Statului va fi numit la data de 30 iunie, de Adunarea Federala,
Bundesversammlung, formata din membrii Bundestag-ului si un numar egal de
reprezentanti ai landurilor federale. Pana atunci, Presedinte interimar va fi
social-democartul Jens
Böhrnsen, presedintele Camerei Superioare a Parlamentului German
si primarul orasului Bremen.
Procurorii DIICOT au
retinut miercuri noapte 41 dintre persoanele cercetate pentru folosirea de
softuri de interceptare ilegala a telefoanelor, dar si de inregistrare
ambientala, acestea fiind prezentate instantei cu propunere de arestare
preventiva, anunta surse judiciare.
Perchezitiile de miercuri au avut ca nucleu orasele Deva si Iasi
Potrivit acelorasi surse, o parte dintre inculpati sunt la Curtea de Apel Deva,
iar ceilalti la Curtea de Apel Iasi. Instantele urmeaza sa decida daca admit
propunerea de arestare preventiva. Totodata, procurorii Directiei de
Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism au impus,
pentru sase persoane, interdictia de a parasi localitatea. Programele
de interceptare ilegala a telefoanelor costau cateva sute de euro si erau
vandute de N. Oproiu pe internet. Acesta le cumpara, la randul
sau, de pe un site din Thailanda.
Pe site-ul din Thailanda de unde erau cumparate programele de interceptare a
telefoanelor si de inregistrare ambientala exista precizarea ca pentru a fi
folosite, trebuie verificata legislatia fiecarei tari. Dupa ce le achizitiona,
acuzatul dadea anunturi pe internet, pe diverse site-uri sau trimitea
e-mail-uri. Acesta nu specifica in
anunt ca folosirea acestor programe este ilegala, dar dadea toate detaliile
despre produs si cum poate fi folosit.
Autoritatile au stabilit faptul ca liderul retelei, Oproiu N. a
detinut, a utilizat si a comercializat, direct si prin intermediul retelei
internet, produse software destinate interceptarii ilegale a comunicatiilor,
transmisiilor de date efectuate prin intermediul terminalelor de telefonie
mobila, precum si a discutiilor ambientale, programul fiind compatibil cu
aproape toate dispozitivele care folosesc un sistem de operare de tipul Symbian
sau Windows Mobile, inclusiv cu cele tip BlackBerry sau iPhone.
Softurile de interceptare, utilizate de barbati care isi supravegheau
sotiile
Softurile de interceptare au fost utilizate de mai multe firme de detectivi,
dar si de oameni de afaceri si de barbati care isi supravegheau sotiile. Printre
cei interceptati se numara si un fost candidat din Dolj la Senatul Romaniei. Astfel, membrii retelei interceptau ilegal
convorbiri telefonice, discutii in mediu ambiental, transmisii de mesaje si
transferau date din sisteme informatice, anunta DIICOT.
"procurorii din cadrul Directiei de Investigare a Infractiunilor de
Criminalitate Organizata si Terorism - Serviciul Teritorial Alba, Biroul
Teritorial Hunedoara si Serviciul Teritorial Iasi au declansat o ampla actiune
vizand destructuratea unor grupari infractionale cu preocupari in realizarea de
interceptari neautorizate ale convorbirilor telefonice, discutiilor in mediul
ambiental, transmisiilor tip SMS si transferului neautorizat de date din
sisteme informatice".
Pe 2 iunie au fost efectuate 53 de perchezitii domiciliare dintre care 11 in
imobile din
Bucuresti, in Iasi, doua perchezitii in Ilfov, trei in Mehedinti , patru in
Cluj, trei in Timis, doua in Bacau, doua in Botosani, doua in Suceava, doua in
Arges, una in Alba, una in Hunedoara, in Satu Mare, Buzau, Arad, Sibiu, Galati,
Neamt, Ialomita, Dolj si Valcea,
relateaza NewsIn.
"Softul era disponibil in varianta Light si
variantele avansate Pro si ProXRecorder"
Varianta Light asigura transferul de pe telefonul monitorizat a informatiilor
privind numerele de telefon apelate si cele care au apelat telefonul
monitorizat, durata convorbirilor efectuate, dar si transmiterea catre un cont anterior configurat a continutului
SMS-urilor primite/transmise de la telefonul tinta, informeaza DIICOT.
De asemenea, varianta Pro a programului asigura, in plus, ascultarea
comunicatiilor ambientale, iar varianta ProX permitea si ascultarea
convorbirilor telefonice purtate cu ajutorul telefonului tinta. In prealabil,
programul era folosit si pentru transmiterea unui SMS de avertizare la
initierea/primirea unui apel telefonic.
Conform anchetatorilor, "aplicatia confera utilizatorului posibilitatea
monitorizarii comunicatiilor si discutiilor ambientale purtate de la
terminalele vizate, precum si a transferului neautorizat de date din sisteme
informatice, putand avea implicatii grave asupra sigurantei nationale, vietii
de familie, a mediului concurential si de afaceri". Procurorii DIICOT
efectueaza cercetari pentru savarsirea de infractiuni informatice si
infractiuni prev. de Legea nr. 51/1991, privind siguranta
nationala a Romaniei.
sursa:9AM
Administrator
Hillary Clinton: Suntem decisi sa lucram la ridicarea vizelor pentru romani, dar cerintele Congresului trebuie respectate
"Fiind membru al UE si NATO, credem
ca cetatenii romani merita sa calatoreasca fara vize in SUA", a spus
ministrul Teodor Baconschi in declaratiile de presa - postate pe site-ul
Departamentului de Stat - de dupa intalnirea cu omologul sau american, Hillary
Clinton. La randul sau, secretarul de stat american a spus
ca administratia de la Washington e dispusa sa lucreze impreuna cu cea de la
Bucuresti pentru ca cetatenii sa urmeze regulile de obtinere a vizelor, insa
standardele si conditiile impuse de Congres si stipulate in legislatia SUA
trebuie respectate.
"Am discutat cu secretarul de stat dorinta noastra
de a lucra impreuna pentru a gasi solutii de includere a Romaniei in Programul
Visa waiver. Cum suntem un membru deplin al UE si NATO, credem ca cetatenii
nostri merita sa calatoreasca fara viza in SUA", a spus ministrul Teodor
Baconschi.
Intrebata cat de aproape este Romania de a fi inclusa in programul Visa
Waiver, Hillary Clinton a spus ca "regulile pentru Visa Waiver sunt
inscrise in legislatie". "Congresul a stabilit niste standarde care
trebuie indeplinite si lucram indeaproape cu Guvernul roman sa ajutam
cetatenii romani in indeplinirea
acestor standarde. Vrem ca romanii sa stie care sunt regulile, ca sa le
indeplineasca si putem accelera si creste procentajul de vize acordate pentru a
indeplini cerintele Congresului", a spus secretarul de stat.
Clinton a subliniat hotararea de a lucra la acest aspect, insa trebuie
respectate cerintele congresului. Asa ca, in acest sens, a vorbit despre
campania comuna a celor doua guverne pentru a ajuta cetatenii romani sa
cunoasca bine regulile si sa le indeplineasca.
Presedintele Dmitri Medvedev a formulat in iunie 2008, la Berlin, ideea unui
tratat de securitate in Europa, care sa respecte suveranitatea si
integritatea teritoriala a statelor, nerecurgerea la forta armata, controlul
armamentului si principiul potrivit caruia nicio organizatie internationala nu
are dreptul exclusiv de a asigura securitatea in Europa. Potrivit
Kremlinului, scopul tratatului este de a crea, in domeniul securitatii
politico-militare, un spatiu unic si indivizibil in zona euroatlantica, pentru a"scapa definitiv de mostenirea Razboiului
Rece".
Rusia este ingrijorata de extinderea NATO si liderul de la Kremlin, Dmitri
Medvedev, este de parere ca institutii de pe vremea Razboiului Rece, precum
Alianta, nu sunt suficiente pentru a dezamorsa tensiunile intr-o lume
mulipolara. El a propus, deci, un Tratat de securitate europeana, care sa
acorde statut egal tarilor participante, sa previna adoptarea unor politici in
detrimentul Rusiei si sa nege oricarei tari sau aliante dreptul de a mentine
pacea si stabilitatea pe continent.
Ideea principala avansata de Medvedev este ca fiecare membru al acestui tratat
sa nu poata asigura securitatea nationala decat tinand cont
de interesele tuturor celorlalti semnatari ai textului."Orice
masura in materie de securitate luata de vreuna dintre partile semnatare ale
Tratatului (...) trebuie sa fie pusa in aplicare tinand cont de interesele in
materie de securitate ale tuturor celorlalte parti",
stipuleaza articolul 1 al proiectului lui Medvedev.
Textul interzice, de asemenea, orice actiune militara intre semnatarii
tratatului, precum si "sustinerea oricarei actiuni sau activitati ce poate
afecta in mod semnificativ orice alta parte sau parti ale tratatului".
Proiectul mai stipuleaza ca un membru al tratatului va putea cere explicatii
referitoare la orice masura legala sau administrativa luata de o alta tara sau
organizatie ce "i-ar putea afecta securitatea".
Rusia isi exprima frecvent ingrijorarea fata de initiativele tarilor din NATO
si ale Statelor Unite, considerand ca ele aduc prejudicii securitatii ruse.
Initiativa presedintelui rus a avut parte pana in prezent de o primire mai
degraba reticenta in lumea occidentala.
Viitorul Tratatului de securitate europeana s-ar putea defini la incheierea
summitului OSCE care va avea loc la Astana, anul acesta. NATO este dispusa sa
discute initiativa presedintelui rus Dmitri Medvedev privind securitatea
europeana si propune desfasurarea discutiilor in cadrul OSCE, insa nu considera
necesara semnarea unui acord, a spus, in decembrie 2009, la Moscova, secretarul
general al Aliantei, Anders Fogh Rasmussen.
Sursa:9AM
Administrator
"Gazprom " a micsorat pretul la gaze pentru tarile loiale Rusiei
„Gazpromul” are relatiile in privinta gazelor cu statele din fosta URSS
departe de cele ale pietei actuale. Asuora preturilor la livrarile de gaze
influenteaza politica, scrie agentia ??? daily. Astfel,
potrivit bugetului pentru acest an al monopolului rusesc gazul pentru tarile
„loiale” Rusiei va costa in medie 210 dolari. pentru 1 mie de metri cubi, in
timp ce, spre exemplu, pentru Georgia pretul mediu anual va fi aproximativ
de 270 dolari. In acelasi timp in sfera achizitiilor „Gazprom” reiese din
necesitatea de a-i mentine pe vanzatorii sa acceada pe piata europeana.Dorinta
de-a evita concurenta impune monopolul rus sa nu admita ca vanzatorii din Asia
Centrala sa iasa in spatiul european. „Gazprom” intentioneaza si anul acesta sa
achizitioneze din aceasta regiune, acelasi volum casi cel din anul precedent,
estimativ 33 miliarde de metri cubi. Reexportarea aduce beneficii colosului rus
si totodata este si o arma punitiva destul de serioasa la adresa celora care
incearca sa se desprinda de Rusia.
Monopolul a reusit substantial sa diminueze pretul la gazul turkmen(222
doalri per 1 mia metri cubi), care anul trecut era egal cu costul de export al
„Gazpromului” spre Europa (375,5 dolari).
Cele mai liberale preturi le are Uzbekistanul - 220 dolari per 1 mia metri cubi si „Gazprom” achizitioneaza cel mai mult de aici - 13 mlrd.
metri cubi. In schimb, holdingul rus achita cel mai scump pret pentru
combustibil azer - 244,5 doalri per 1 mie metri cubi in medie pe an. Dar
ca sa nu permita gazului azer sa acceada in gazoductul european „Nabucco”,
acesta achita aceasta suma. Gazul din Kazahstan monopolul rus achizitioneaza la
pretul in mediu la 230,4 dolari. Si volumul este unul acceptabil - 9,3 mlrd.
metri cubi in an..
Cel mai mare cost pentru
gaze il achita Georgia, una din staele URSS, estimativ 270 doalri per 1
mii metri cubi in medie pe an. Mai costisitor era pana de curand in Ucraina
(320-330doalri), dar dupa intelegerile din aprilie pretul mediu va fi la
nivelul de 230 doalri la 1 mie metri cubi. Ucraina a obtinut recent o
reducere de 30% de la rusi. Mai ieftin este gazul rusesc pentru Belorusia,
estimativ 170 doalri., putin mai scump in Armenia (182 ????.). Pretul pentru Republica Moldova este substantial mai
mare, estimativ 240 dolari.
Presedintele Traian Basescu a
subliniat,miercuri,dupa o intalnire cu omologul sau georgian, Mihail
Saakasvili, ca Romania nu sustine proiectul de tratat de securitate europeana
propus de presedintele rus Dmitri Medvedev, aratand ca exista deja structuri
care sa solutioneze problemele de securitate.
"Nu in ultimul rand, l-am informat pe dl.
presedinte Sakaasvili ca Romania
nu sustine proiectul de tratat de securitate europeana, propus de presedintele
Medvedev, noi considerand ca exista mecanismele care sa solutioneze aceste
probleme - in primul rand OSCE si NATO. Nu putem accepta - sau punctul de
vedere romanesc este ca nu se poate aseza deasupra acestor structuri
internationale si o propunere venita de la Moscova. Avem structuri in care sa
discutam securitatea europeana", a declarat Basescu in
cadrul unei conferinte sustinute miercuri la Palatul Cotroceni alaturi de
presedintele Georgiei, Mihail Saakasvili, relateaza NewsIn.
Administrator
Politician ucrainean: TAB-ul romanesc poate ajunge la Kiev, fara sa dea de vreun soldat ucrainean
In cadrul „mesei rotunde”
„Politica externa a Romaniei: provocari contemporane si amenintari la adresa
securitatii Ucrainei”, politicianul din Odesa, liderul partidului „Rodina” Igor
Markov a declarat ca „TAB-ul romanesc poate ajunge la Kiev, fara sa dea de
vreun soldat ucrainean”.
Markov a
solicitat restabilirea potentialului militar ucrainean care ar fi intrat in colaps,
mai ales in sudul si estul tarii. Politicianul ucrainean a mentionat ca
„neutralitatea si independenta arata bine, doar ca toti inteleg ca in lumea
contemporana nu exista state independente. Si, ce fel de statut tara nu ar
avea, ea tot timpul isi va apara interesele sale politice, excluzand cateva din
cele mai mari puteri. De aceea noi trebuie sa ne determinam cu cine mergem si
cine impreuna cu noi poate asigura securitatea. In actualele conditii de unii
singuri noi nu vom supravetui”.
In final liderul partidului „Rodina” a dclarat ca
serviciile speciale ucrainene trebuie sa intrerupa finantarea organizatiilor
care se „ocupa cu distribuirea pasapoartelor romanesti si cu propaganda ca
Basarabia este teritoriul romanesc”.
Anterior s-a spus ca noua putere ucraineana intentioneaza
serios sa se ocupe de securitatea militara din sudul regiunii Odesa si,
probabil, sa reinvie bazele militare, care au fost desfiintate in anii de
independenta. Este vorba despre Bolgrad, unde era dislocata unitatea de
parasutisti, indreptata in perioada Uniunii spre Balcani si Turcia.
Guvernatorul
regiunii Odesa Eduard Matviiciuk a declarat ca in timpul apropiat va avea loc o
sedinta a Consiliului national de Securitate a Ucrainei dedicat acestei
probleme, si pana la finele anului la Bolgrad vor aparea primii militari. Guvernatorul nu a
precizat ce trupe si cati, dar conform surselor Ministerului Apararii Ucrainei,
in regiune vor fi amplasate un batalion mecanizat intarit care va consta in 600
de militari cu tehnica.